Podstawowe błędy podczas odchudzania

Kolejna dieta, kolejne „sprawdzone” sposoby na zrzucenie zbędnych kilogramów, jednak efektów jak nie było tak nie ma. Krąży wiele mitów na temat odchudzania. Popełniamy wiele błędów, które są bardzo dużą przeszkodą w walce o szczupłą sylwetkę. Watro je poznać już teraz, by do kolejnej próby podejść w pełni przygotowanym i świadomym.

1. Głodówka.
To chyba najczęstszy błąd. Mogłoby wydawać się, że obcięcie ilości przyjmowanych kalorii pozwoli szybko i efektywnie pozbyć się zbędnych kilogramów. Nic bardziej mylnego. Tak naprawdę początkowo pozbywamy się zaległej w organizmie wody, dlatego efekty wydają się tak spektakularne. Organizm jednak wyczuwa, że dzieje się coś złego, skoro nie dostarczamy pożywienia, musi zrobić wszystko, by zmagazynować niezbędną do życia energię, a najlepszą opcją jest dla niego tkanka tłuszczowa. Dlatego, gdy zaraz po diecie wracamy do normalnych posiłków, powstaje tak zwany efekt jojo, a my zamiast stracić, jedynie zyskujemy kilka kilogramów.

2. Brak ćwiczeń.
Sama dieta to nie wszystko. By schudnąć w zdrowy sposób trzeba na stałe wprowadzić aktywność fizyczną. Możliwe, że waga nie ruszy z miejsca, bowiem mięśnie są cięższe niż tłuszcz, jednak efekty są zdecydowanie lepsze i trwalsze. Bieganie, siłownia, a może trening w domu. Każdy znajdzie coś dla siebie, a każda forma ruchu sprawdzi się idealnie.

3. Odrzucanie składników.
Istnieją diety, które eliminują większość składników na korzyść jednego konkretnego. Aby organizm prawidłowo funkcjonował potrzebuje zarówno węglowodanów, białek, jak i tłuszczów, dlatego nie pozwólmy nabrać się na „dietę cud”, która może jedynie wyniszczyć nasz organizm.

4. Zbyt mało wody.
Nawodnienie jest bardzo ważne. Powinniśmy przyjmować minimum 2 litry płynów dziennie. Co ważne, bardzo często głód mylony jest z pragnieniem, dlatego warto na ok. 20 min przed posiłkiem wypić szklankę wody z cytryną.

5. Produkty „light”.
Sklepowe półki uginają się od produktów z etykietą „fit”, „light”. Nie dajmy się oszukać. Te, które zawierają 0% tłuszczu mają w składzie dwa razy więcej cukru i sztuczne dodatki, które pozwoliły uzyskać odpowiednią formę i konsystencję. Produkty bezcukrowe ociekają tłuszczem lub zawierają syrop glukozowo-fruktozowy, który jest jeszcze gorszy niż biały cukier.

Nie dajmy się oszukać popularnym mitom. Podchodźmy do odchudzania mądrze i rozsądnie. Aby efekty były długotrwale potrzeba czasu, jednak cierpliwość się opłaca, bo zyskamy nie tyko ładną sylwetkę, ale będziemy także zdrowi, pełni sił i witalności.

Share

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *